Workshop Risicomanagement eigenrisicodrager Ziektewet en WGA

Op 4 februari a.s. organiseert Gezond Transport in samenwerking met Mercer, VSZ Assuradeuren en Acture de workshop: "Risicomanagement eigenrisicodrager Ziektewet en WGA". In enkele uren praten wij u bij op de laatste ontwikkelingen rondom de Wet Modernisering Ziektewet, WGA en verzuim risicobeheersing. Wij bieden u praktische oplossingen en handvatten waar u meteen mee aan de slag kan. Daardoor is de sessie interessant voor werkgevers die overwegen eigen risicodrager te willen worden. Werkgevers die per 1 juli 2014 uitstappen, moeten dat uiterlijk 1 april 2014 bekend maken bij de Belastingdienst.

De Wet Modernisering Ziektewet heeft nogal wat gevolgen voor u als werkgever. Per 1 januari 2014 bent u geconfronteerd met een gedifferentieerde Ziektewet premie. Door uit het publieke bestel te stappen en eigenrisicodrager voor de Ziektewet te worden, kunt u flink besparen op uw kosten. Dit kan ook voor de Regeling Werkhervatting Gedeeltelijk Arbeidsgeschikten (WGA).

Aan het eigen risico dragen zitten haken en ogen, zo bent u dan zelf verantwoordelijk voor de re-integratie van uw werknemers en voor de risico’s van een zieke werknemer. De afweging tussen kostenreductie en risicomanagement is door het oerwoud aan regelgeving geen makkelijke. Wat voor u ook de keuze gaat zijn, van belang voor iedere werkgever is om alle processen rondom verzuim goed op orde te hebben.

De workshop duurt van 15.00 tot 18.00 uur en wordt gehouden in Den Haag. Naast verfrissende inzichten biedt het programma u volop de gelegenheid om te netwerken en van gedachte te wisselen met uw vakgenoten, Gezond Transport, Mercer consultants, VSZ Assuradeuren en Acture. Er zijn geen kosten verbonden aan de bijeenkomst, maar het aantal beschikbare plaatsen is beperkt. Om teleurstelling te voorkomen, adviseren wij u dan ook snel te reageren.