VSZ als eerste Coverholder Lloyd’s op Inkomen

VSZ heeft als eerste en enige een overeenkomst gesloten met Lloyd’s binnen de niche van sociale zekerheid. VSZ heeft hierdoor een volmacht om verzekeringen op het gebied van sociale zekerheid onder te brengen bij een niet Nederlandse partij. Met deze overeenkomst wordt een langgekoesterde wens vervuld. VSZ heeft hiermee de gelegenheid gekregen om haar eigen ontwikkeld premiemodel voor het verzekeren van de Ziektewet op de markt te brengen.

Gaston Merckelbagh, algemeen directeur van VSZ: “Sinds deze maand zijn we Coverholder van Lloyd’s. Dit betekent dat VSZ een volmacht heeft van Lloyd’s op het gebied van sociale zekerheid. Dit is uniek en niet eerder in Nederland voorgekomen. Zeker als je bedenkt dat we deze samenwerking in een kort tijdsbestek beklonken hebben. Door deze overeenkomst kunnen we nu op de Nederlandse markt autonoom en met ons eigen premiemodel, gebaseerd op de verzamelde data van meer dan 300.000 claims opereren, iets waar onze klanten van profiteren."

Gaston Merckelbagh
Door deze overeenkomst kunnen we nu op de Nederlandse markt autonoom en met ons eigen premiemodel, gebaseerd op de verzamelde data van meer dan 300.000 claims opereren.
Gaston Merckelbagh

Groei naar 200 assurantieadviseurs
Merckelbagh: “De afgelopen twee jaar hebben we als niche assuradeur een paar flinke stappen gezet. Als enige partij bieden wij maar liefst drie verzekeringsoplossingen gericht op Eigenrisicodragerschap Ziektewet. Onze focus is Eigenrisicodragerschap Ziektewet verzekeringen, met name gericht op middelgrote en grotere werkgevers. Met deze propositie zijn we marktleider en zeer onderscheidend in de markt. Deze positie willen we de komende maanden versterken. Hadden vorig jaar ongeveer 130 assurantieadviseurs een samenwerkingsovereenkomst met VSZ, de bedoeling is het aantal aangesloten assurantieadviseurs in 2015 uit te breiden tot ongeveer 200.”

Foto: Gaston Merckelbagh, algemeen directeur van VSZ en Ralph van Helden, Benelux Regional Manager, Legal Representative for Belgium en Lloyd's Netherlands Representative B.V.

VSZ verwerft volmacht Lloyd’s

jun
www.infinance.nl

VSZ eerste coverholder Lloyd's op inkomen