KVGO brengt ‘ziektewet’ onder bij VSZ Assuradeuren

De 1200 leden van het Koninklijk Verbond van Grafische Ondernemingen (KVGO) kunnen zich voortaan tegen aantrekkelijke voorwaarden privaat verzekeren tegen de risico’s die de nieuwe ziektewet met zich brengt. Het KVGO, die zich hiervoor liet adviseren door Mercer, heeft daarvoor een overeenkomst gesloten met VSZ Assuradeuren.

Gaston Merckelbagh
Gaston Merckelbagh

Gaston Merckelbagh, algemeen directeur bij VSZ Assuradeuren: “Steeds meer zien we dat brancheorganisaties hun leden te hulp schieten. We zien dat zij zich realiseren wat de consequenties zijn van nieuwe wet- en regelgeving.

Daadwerkelijk beheersen van de schadelast is cruciaal omdat de financiële gevolgen voor veel ondernemingen groot kunnen zijn. Je kan zo maar tien jaar lang moeten betalen voor een werknemer die maar even bij jou in dienst is geweest. Vandaar dat wij de leden van het KVGO een oplossing aanbieden zodat een duurzame inzetbaarheid van personeel gegarandeerd is en zij zo grip krijgen op de gevolgen en verantwoordelijkheden die voortkomen uit de nieuwe Ziektewet.

Aan ons de taak samen met Acture, private uitvoerder van de ziektewet, de werkgever uit te dagen en hem zijn verantwoordelijkheid te laten nemen in het organiseren van de sociale zekerheid binnen zijn onderneming. Het KVGO loopt als branche voorop en ziet de risico’s maar ook de kansen voor de leden”.