Den Bosch,

Brancheorganisatie OSB brengt ‘ziektewet’ onder bij VSZ Assuradeuren

De ruim 300 leden van de Ondernemersorganisatie Schoonmaak- en Bedrijfsdiensten (OSB) kunnen zich voortaan tegen aantrekkelijke voorwaarden privaat verzekeren tegen de risico’s die de nieuwe ziektewet met zich brengt. De OSB, die zich hiervoor liet adviseren door HR Financials Group, heeft daarvoor een overeenkomst gesloten met VSZ Assuradeuren.

Rob Bongenaar
Rob Bongenaar

Rob Bongenaar is directeur bij OSB: “Wij vinden het van belang dat onze leden zich goed kunnen beschermen tegen de risico’s die de nieuwe ziektewet met zich meebrengt. Wij zochten naar oplossingen die we al onze leden aanbieden zodat een duurzame inzetbaarheid van personeel gegarandeerd is. Onze leden hebben zo grip op de gevolgen en verantwoordelijkheden die voortkomen uit de nieuwe Ziektewet.”.

Gaston Merckelbagh, algemeen directeur bij VSZ Assuradeuren: “Steeds meer zien we dat brancheorganisaties hun leden te hulp schieten. We zien dat zij zich realiseren wat de consequenties zijn van nieuwe wet- en regelgeving. Aan ons de taak om de werkgever uit te dagen en hem zijn verantwoordelijkheid te laten nemen in het organiseren van de sociale zekerheid binnen zijn onderneming”.