Nijmegen/Amstelveen,

Acture Groep volledig eigenaar van VSZ Assuradeuren

VSZ Assuradeuren, aanbieder van verzekeringsoplossingen binnen sociale zekerheid is nu volledig eigendom van de Acture Groep. De Acture Groep, aanjager van de private uitvoering van sociale zekerheid in Nederland, met de labels Acture, ActivaSZ en Ascot Advies was tot voorkort een van de drie aandeelhouders. De aandelen van medeoprichters Meijers Assurantiën BV en Edreob Holding BV zijn volledig overgedragen aan de Acture Groep.

Maudie Derks, CEO van de Acture Groep: ‘De komende tijd willen we VSZ verder laten groeien. De startup fase is met de vereende krachten van Meijers Assurantiën, EdReob Holding en Acture prima vorm gegeven. Zo heeft VSZ de afgelopen jaren meerdere unieke producten geïntroduceerd zoals de Ziektewet verzekering inclusief begeleiding tot aan herstel en de WGA-deels verzekerd propositie, waarbij de werkgever kan kiezen welk risico hij wil verzekeren. Op dit moment legt VSZ de laatste hand aan een vernieuwende oplossing voor de ZZP-er zonder arbeidsongeschiktheidsverzekering. De introductie hiervan wordt eind Q1 2019 verwacht.’

Recent is ook al Paul Nieland gestart als Algemeen Directeur van VSZ. ‘Samen met Paul wil ik graag verder werken aan de uitbouw van de activiteiten. Hierbij moet worden gedacht aan zowel verzekeringsoplossingen als focus op uitvoering en begeleiding tot aan herstel. We denken dat dit appelleert aan de behoefte van de werkgever die steeds meer een grotere verantwoordelijkheid krijgt en door de wetgever verantwoordelijk wordt gehouden voor het welzijn van zijn medewerkers. In dit speelveld neemt de Acture Groep -nu met volledig eigendom van VSZ -een unieke positie in.’, aldus Derks

Acture Groep volledig eigenaar van VSZ Assuradeuren

feb